آیا افزونه های غیر فعال به وردپرس صدمه می زنند؟

اخیرا یکی از عزیزان از ما درباره افزونه های غیر فعال که بر روی هاست قرار دارند، پرسید و اینکه آیا باید افزونه های غیر فعال را حذف کنند. بسیاری از کاربران وردپرس اغلب افزونه ها را برای تست نصب می کنند و سپس آنها را غیر فعال می کنند. در این مقاله، ما به افزونه های غیر فعال شده اشاره می کنیم و آیا لازم است افزونه های غیر فعال را پاک کنیم؟
آیا افزونه های غیر فعال سرعت وردپرس را کاهش می دهند؟ آیا باید افزونه های غیر فعال را حذف کنید؟

افزونه فعال یا غیر فعال در وردپرس چیست؟

بهترین چیز در مورد وردپرس این است که شما می توانید آن را با استفاده از افزونه وردپرس گسترش دهید. هنگامی که یک افزونه وردپرس را نصب می کنید، وردپرس فایل افزونه را به سرور میزبانی وب شما می فرستد.
برای شروع استفاده از یک افزونه، باید آن را فعال کنید.

افزونه های غیر فعال

شما می توانید افزونه ها را نصب کنید و بعدا آنها را فعال کنید. شما همچنین می توانید افزونه ای را که امتحان کردید و فهمیدید قابل استفاده نیست، غیر فعال کنید. شما می توانید تمام افزونه های نصب شده (فعال و غیر فعال) را در صفحه افزونه ها در ناحیه مدیریت وردپرس ببینید.

افزونه های فعال، آبی و برجسته می شوند و افزونه های غیر فعال یک لینک حذف زیر آنها نشان می دهد.

آیا افزونه های غیر فعال سرعت وردپرس را کاهش می دهند؟

خیر، هیچ افزونه غیر فعالی وردپرس را آهسته نمی کند.
هر بار که یک کاربر یک صفحه را از سایت وردپرس درخواست می کند، وردپرس فرآیند بارگیری را آغاز می کند. در طول این فرآیند، تنها افزونه فعال شده در وب سایت شما بارگیری می شود. همه افزونه های غیر فعال کاملا نادیده گرفته می شوند و بارگذاری نمی شوند و یا حتی در سایت مشاهده نمی شود.
حتی اگر ده ها افزونه غیر فعال در وبسایت خود نصب کرده باشید، عملکرد سایت شما تاثیری نخواهد داشت و یا آن را کند نمی کند.
تنها جایی که وردپرس به دنبال افزونه های غیر فعال در سایت شما می باشد، صفحه پیشخوان ” افزونه ها “ است. حتی در این صورت نیز، فقط فایل هدر افزونه را می بیند و خود افزونه ها را بارگذاری نمی کند.
اگر سایت وردپرس شما آهسته باشد، قطعا دلیل آن افزونه های غیر فعال نیستند. 

آیا باید افزونه های غیر فعال در وردپرس را حذف کنم؟

دلیل اینکه چرا وردپرس به شما امکان غیر فعال کردن افزونه ها را به جای حذف مستقیم داده، این است که، گاهی اوقات شما فقط می خواهید افزونه را به طور موقت خاموش کنید.
اگر قصد دارید از افزونه ای در آینده نزدیک استفاده کنید و ترس دارید که با حذف افزونه، تنظیمات آن نیز حذف شود، لازم است آن را نگه دارید.
در غیر این صورت، واقعا هیچ مشکلی در حفظ افزونه های غیر فعال در وب سایت شما وجود ندارد. با این حال از نظر فنی وردپرس آن ها را بررسی می کند.
برای مثال، این که آیا شما از این افزونه استفاده می کنید یا خیر، وردپرس هنوز به روز رسانی هایی را برای آن افزونه نشان می دهد. این می تواند کمی اذیت کننده باشد، به ویژه اگر افزونه به طور مرتب به روز شود.
افزونه های غیر فعال می توانند بی ضرر باشند اما هنوز فایل های اجرایی هستند و می توانند منبعی برای هک سایت شما باشند، به همین دلیل توصیه ما این است، اگر واقعا افزونه را لازم ندارید، به کل از هاستتان پاک کنید.
امیدواریم که این مقاله به سوالات شما در مورد افزونه های غیر فعال شده و حذف افزونه های غیر فعال کمک کرده باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن