چگونه سرعت وبسایت خود را چند برابر کنیم؟

انتظارات وب سایت در طی دهه گذشته بسیار تغییر کرده است. کاربران آنلاین انتظار دارند که صفحات وبسایت به سرعت بارگذاری شوند و وقت کمی را جهت بارگزاری صفحات از دست بدهند.

داشتن یک سایت که برای بارگذاری طول می کشد یک نتیجه منفی است. خطر چند ثانیه اول بارگزاری کاملا جدی است، به طوری که علاوه بر این که کاربران جدید وبسایت را از دست می دهید باعث کاهش بازدید صفحاتتان می شود.

 

عملکرد ضعیف باعث پایین آمدن رتبه بندی می شود


در سال 2010 گوگل اعلام کرد سرعت سایت یک عامل رتبه بندی است
سایت های سریعتر به یک تجربه مرور بهتر تبدیل می شوند. این بدان معنی است که کاربران قادر به پیدا کردن پاسخ سریع هستند بدون نیاز به بارگذاری صفحات. گوگل بیان می کند که سرعت سایت اهمیت یک صفحه را زیاد می کند. اما عملکرد سایت ضعیف می تواند در رتبه بندی موتورهای جستجو باعث ایجاد مشکلاتی شود.
چه بسا یک افزایش جزئی در رتبه بندی می تواند به ترافیک و فروش بیشتر تبدیل شود.

سرعت سایت بر روی فروش تاثیر می گذارد


امروزه مصرف کنندگان گزینه های بیشتری از همیشه دارند. اگر سایت شما بیش از چند ثانیه برای بارگیری طول بکشد، مشتریانتان به راحتی با زدن بر روی دکمه بازگشت باعث از دست رفتن مشتری هایتان می شود.

نمودار زیر نشان می دهد که چگونه زمان بارگیری بر میزان بازده تاثیر می گذارد:

نتایج روشن است: هر ثانیه مهم است. با هر ثانیه بارگزاری اضافی باعث کاهش مشتریان وبسایت می شود.

وردپرس یکی از محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا در جهان است. همراه با سهولت استفاده و گستره وسیعی از پلاگین ها، ایجاد یک سایت کاملا توسعه یافته هرگز آسان نبوده است. اما حتی سایت های وردپرس مستعد مشکلات عملکرد هستند.

در اینجا چندین مرحله برای افزایش سرعت سایت وردپرس وجود دارد.

 

افزونه های افسایش بارگزاری سایت نصب کنید

نصب افزونه وردپرسی افزایش سرعت بر سرعت و عملکرد شما اثر بسیار خوبی خواهد گذاشت.

افزونه های ذخیره سازی با ذخیره سازی انواع اطلاعات مانند فایل های CSS و Javascript به طور مستقیم در مرورگر کاربر کار می کنند. دفعه بعد که کاربر به سایت برگشت می دهد، مرورگر می تواند آن فایل ها را از حافظه پنهان به جای بارگیری دوباره از سرور اصلی، بازیابی کند.

در اینجا برخی از مزایای افزونه های افسایش بارگزاری سایت :

  –  افزایش سرعت و عملکرد وب سایت
  –   کاهش پهنای باند

W3 Total Cache یکی از محبوب ترین افزونه های ذخیره سازی برای وردپرس است.

 
این افزونه ویژگی های پیشرفته ای را ارائه می دهد که، زمانی که به طور کامل پیکربندی شده است، می تواند کارایی سایت را 10 بار افزایش دهد.
 اگر با وردپرس آشنا هستید می توانید پیشرفت های بزرگی در عملکرد سایت داشته باشید. اما اگر نه، W3 Super Cache یک گزینه کاربر پسند تر است.
 

فشرده سازی و بهینه سازی تصاویر

 تصاویر نه تنها با زیبا سازی متن بهبود خوانایی را افزایش می دهند، بلکه باعث افزایش تعامل می شوند و بیشتر احتمال دارد به اشتراک گذاشته شوند. با فشرده سازی تصاویر خود و یا استفاده از فرمت مناسب می توانید بارگیری سایت خود را به طور قابل توجهی کاهش دهید، زیرا بارگیری آنها راحت تر است.

بنابراین علاوه بر نصب پلاگین ذخیره سازی و بهینه سازی تصاویر شما راه دیگری برای سرعت بخشیدن به سایت وردپرسی شماست.

 
WP Smush یکی از افزونه های وردپرسی های محبوب موجود برای بهینه سازی و فشرده سازی تصاویر شماست.
 

WP Smushi.it با کاهش اندازه فایل ها و سلب فراداده از JPEG و رنگ های استفاده نشده از تصاویر نمایه باعث کاهش حجم آن ها و در نتیجه افزایش سرعت سایت می شود . افزونه همچنین شامل گزینه هایی برای تنظیم حداکثر عرض و ارتفاع است تا تصاویر به طور خودکار مقیاس کمتری داشته باشند.
 

فضای بین کد های وبسایتتان را کم کنید

وب سایت ها حاوی بسیاری از فایل هایی هستند که HTML، CSS و متون جاوااسکریپت را شامل می شوند. این فایل ها تنها به عنوان یک سایت گسترش می یابد. در حالیکه انواع خاصی از کاراکترها اغلب برای ایجاد کد قابل خواندن اضافه می شوند، این کاراکتر های اضافی برای اجرای کد لازم نیست.

و هر کدام که لازم نیست به درستی اجرا شود. در حالی که ممکن است کد را به صورت دستی حذف کنید، آن را می توان نسبتا شدید و همچنین اگر خطرناک نباشید، خطر از بین بردن بخشی از سایت شما را به خطر می اندازد.

روشی بهتر و کارآمدتری برای دانلود و نصب یک پلاگین معکوس مانند WP Super Minify است

 
یکی از افزونه های وردپرسی که در این زمینه کارایی ویژه ای دارد افزونه WP Super Minify است.
 
 
این افزونه از Minify PHP Framework برای کاهش و پاک کردن جاوا اسکریپت و فایل های CSS استفاده می کند. در نتیجه با حذف موارد اضافی  و بهبود عملکرد سایت باعث افزایش سرعت سایت می شود است.
 
 
 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن