تغییر پیشوند مبنای دسته بندی ها در وردپرس

آیا می خواهید پیشوند مبنای دسته بندی ها را در وردپرس تغییر دهید؟ به طور پیش فرض، وردپرس به طور خودکار /category/ را به عنوان یک پیشوند به URL ها برای تمام صفحات دسته بندی اضافه می کند. در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه پیشوند مبنای دسته بندی ها را در وردپرس تغییر دهید. ما همچنین خواهیم گفت که آیا لازم است پیشوند پایه را حذف کنید یا خیر.

پیشوند مبنای دسته بندی یا Prefix چیست؟ آیا لازم است تغییر دهید؟

هر دسته در سایت وردپرس صفحه خود و خوراک RSS مربوط به خود را دریافت می کند. شما می توانید تمام پست های زیر دسته را با دیدن صفحه بایگانی دسته، مشاهده کنید.
به طور پیش فرض، وردپرس “category” را به عنوان پیشوند پایه به URL ها برای صفحات دسته بندی اضافه می کند. این کمک می کند تا صفحات و پست ها را از دسته بندی ها و آرشیو های تگ تمایز دهد.
به عنوان مثال، اگر شما یک دسته به نام “new” داشته باشید، آدرس آن مانند این خواهد بود:
http://example.com/category/news/

به طور مشابه، وردپرس پیشوند tag را به URL های آرشیو برچسب ها اضافه می کند.
http://example.com/tag/iphone/
دلیل این ساختار، راحت و خوانا بودن URL برای کاربران و جستجوگرها می باشد تا بدانند دقیقا در چه بخشی از سایت شما قرار دارند.
اکثر وب سایت ها نیازی به تغییر پیشوند مبنا ندارند. با این حال، اگر شما مایلید این پیشوند مبنا را بنا به میل خود تغییر دهید، کافیست این مقاله را دنبال نمایید.

تغییر پیشوند مبنای دسته بندی ها در وردپرس

تغییر و اصلاح پیشوند دسته بندی در وردپرس بسیار ساده است.
شما باید از صفحه تنظیمات » پیوندهای یکتا بازدید کنید و به قسمت « اختیاری » بروید.

پیشوند مبنای دسته بندی

در اینجا می توانید پیشوندی را که می خواهید در کنار گزینه مبنای دسته استفاده کنید وارد کنید. شما همچنین می توانید پیشوند مبنای برچسب را اگر می خواهید تغییر دهید.
فراموش نکنید که دکمه ذخیره تغییرات را کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شوند.

حذف پیشوند مبنای دسته بندی ها در وردپرس

بسیاری از کاربران از ما در مورد حذف کامل پیشوند پیش فرض دسته بندی از وردپرس سوال پرسیده اند. این کار باعث می شود URL های دسته بندی شما به این شکل ظاهر شوند:
http://example.com/news/
این یک ایده خوب نیست و ما توصیه می کنیم که پیشوند طبقه بندی را حذف نکنید.
پیشوند دسته بندی ها به هر دو کاربر و موتورهای جستجو کمک می کند بین پست / صفحات و دسته ها تمایز قائل شوند. حذف پیشوند URL ها، سایت شما را مبهم می کند و این برای تجربه کاربر یا جستجوگرها مناسب نیست.
همچنین ممکن است افزونه های مختلف وردپرس با مشکلات فنی اجرا شوند. به عنوان مثال، اگر یک دسته و یک صفحه با نام مشابه داشته باشید و یا زمانی که از ٪postname٪ به عنوان ساختار URL خود برای پست ها استفاده می کنید، سایت شما یک حلقه نامنسجم بی نهایت را تجربه می کند که باعث می شود صفحات هر بار بارگذاری نشوند.

در هر صورت اختیار سایت دست شماست. شما می توانید افزونه  FV Top Level Categories را نصب و فعال نمایید. بعد از فعال سازی به صورت خودکار، این پیشوند از URLهای شما حذف خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن