نحوه لیزی لود تصاویر در وردپرس

آیا می خواهید تصاویر خودتان را در وردپرس بصورت لیزی لود تصاویر یا بارگیری تنبل نشان دهید؟ لیزی لود این امکان را به سایت شما می دهد که تنها زمانی تصاویر مشخص نشان داده شوند که کاربر به آن تصویر اسکرول کند. بسیازی از وب سایت های معروف هم از این قابلیت استفاده کرده اند از جمله سایت فروشگاهی اینترنتی دیجی کالا.

در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه در وردپرس به آسانی به تصاویر یا محتوای موجود در سایت خود حالت لیزی لود بدهید.

چرا از لیزی لود تصاویر در وردپرس استفاده کنیم؟

هیچ شخصی وب سایت های کم سرعت را دوست ندارد. طی تحقیقاتی که انجام صورت گرفته، مشخص شده است که 1 ثانیه تاخیر در بارگذاری یک صفحه از وب سایت می تواند 7% مبادلات را کاهش داده، به میزان 11% بازدید صفحه پایین بیاید و 16% رضایت مشتریان کاهش یابد.

تصاویر در مقایسه با سایر محتویاتی که در سایت بارگیری می شوند، زمان بیشتری نیاز دارند. اگر تعداد تصاویرتان در صفحات زیاد باشد، خب بارگیری هر تصویر زمان کلی نمایش صفحه را بالاتر می برد.

یکی از راه ها استفاده از CDN یا شبکه تحویل محتوا می باشد که از نزدیک ترین سرور به بازدید کننده، بصورت همزمان تصاویر موجود در صفحه را ارسال می کند. هر چند در این روش تا حدودی سرعت بارگیری بهبود می یابد اما باز هم چون کل تصاویر هم زمان بارگیری می شوند، سرعت لود صفحه بالا خواهد بود.

لیزی لود چگونه کار می کند؟

 

در عوض بارگیری کل تصاویر موجود در صفحه به صورت یکبار، لیزی لود تنها آن دسته از تصاویر را دانلود و بارگیری می کند که بر روی صفحه کاربر نمایان بشوند. تمام تصاویر دیگر را با یک تصویر جایگزین، جایگزین می نماید و زمانی که کاربر اسکرول می کند و به محدوده تصویری مرورگر رسید، تصویر نمایش داده می شود. حال ببینیم در وردپرس چگونه فعال می شود.

تنظیمات لیزی لود تصاویر در وردپرس

در ابتدا شما باید افزونه BJ Lazy Load را از مخزن وردپرس دانلود و نصب نمایید. بعد از فعال سازی این افزونه، از طریق پیشخوان وارد تنظیمات » BJ Lazy Load شوید تا افزونه را تنظیم نمایید.

شما می توانید لیزی لود را بر روی، محتوا، ابزارک های نوشته ای،تصاویر بند انگشتی مطالب، گرآواتارها، تصاویر و آی فریمها اعمال کنید. همچنین می توانید جهت شخصی سازی، لینک تصویر جایگزین تا زمان قبل از لود تصاویر وارد نمایید.

همچنین در این افزونه امکان دیگری که قرار داده شده است و شما می توانید به جای تصویر جایگزین از آن استفاده کنید این است که یک نمونه از حالت تصویر با رزولوشن پایین آن نمایش دهید. برای استفاده از این ویژگی شما به افزونه وردپرسی regenerate image sizes جهت تولید دوباره تصاویر موجود نیاز دارید.

بعد از فعال سازی افزونه regenerate-thumbnails وارد بخش ابزارها » Regen. Thumbnails شوید و بر روی دکمه Regenerate All Thumbnails کلیک نمایید تا کل تصاویر دوباره باز تولید شوند.

 

در نهایت بر روی دکمه ذخیره سازی کلیک نمایید.

حالا شما می توانید وارد وب سایت تان شوید و حالت لیزی لود تصاویر را در عمل ببینید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن